Posts In: Onsdag

I hot hatha yoga niveau 1 bliver du guidet igennem en række klassiske yogastillinger. Vi har fokus på styrke, smidighed, balance samt ro og nærvær omkring åndedrættet. Denne praksis er til dig som enten er ny, er skadet, senior eller ønsker en mere rolig praksis. Vi kan alle have perioder hvor kroppen er mere sensitiv, så nyd denne praksis og slip alt hvad der kalder på stress og præstation.

Yoga er en rejse tilbage til kroppen, som kræver tid, tålmodighed og gentagelse, men det er hele rejsen værd. Via gentagelser vil du opleve din krop begynde at fungere mere effektivt.

Hot yoga foregår i vores opvarmede sal og opvarmes med infrarød varme – dette har en udrensende effekt, reducere stress og styrker dit immunforsvar. Varmen forstærker ligeledes stræk og fleksibilitetsprocessen. Det opvarmede rum giver dig mulighed for at bevæge dig dybere ind i stillingerne med mindre risiko for skader.

De fleste oplever hurtigt mere styrke, bliver smidige og udvikler mere fokus og overskud. Vi anbefaler du bruger 5-10 minutter i stilhed på måtten inden timen. Medbring vand og ekstra håndklæde til timen. Temperaturen i rummet er ca. 37 grader.

Fordele ved hot yoga

  • Fedtforbrænder og øger dit stofskifte
  • Øger fleksibilitet, styrke og udholdenhed
  • Reducerer stress, depression og angst
  • Afgifter kroppen
  • Øger energiniveau
  • Bedre balance og koordination
  • Bedre kropsholdning
  • Styrker immunforsvaret
  • Forbedre blodcirkulationen
  • Forebygger hjerte-kar-sygdomme
  • Forhindrer og reducerer flere kroniske lidelse

 

Mindful bevægelse

22/10/2020

I mindful bevægelse bliver du guidet igennem en række magiske yogastillinger, som både rører dig fysisk, – men også mentalt. Vi har fokus på det indadvendte arbejde, de dybe yin-stræk tager dig på en rejse igennem kroppens meridianer.

Vi starter timen med at grounde igennem meditation. Du får lov til at lande i det du står i pt. i dit liv. Denne praksis vil virke afslappende og opløftende på sindet. Det er balsam for både den fysiske krop og sjælen.

Vi har fokus på smidighed samt ro og nærvær omkring åndedrættet. Blodgennemstrømningen øges i kroppens bindevæv, så der bringes næring til cellerne, organerne stimuleres fra fordøjelses- og nervesystemet.

Yoga og mindfulness tager dig tilbage i kroppen. Vi praktisere bevidsthed, tålmodighed og nærvær.

Mindful bevægelse praktiseres i vores varme sal, – opvarmet af infrarød varme. Læs mere på vores side hvilken positiv effekt infrarød varme har for dig.

Vi anbefaler, at du bruger 5-10 min i stilhed på din yogamåtte før selve praksis. Medbring vand og ekstra håndklæde til timen. Temperaturen i rummet vil være ca. 32 grader.

Hot hatha flow

20/10/2020

I hot hatha flow bliver du guidet igennem en række klassiske yogastillinger. Vi har fokus på styrke, smidighed, balance samt ro og nærvær omkring åndedrættet. Du kan både være med som nybegynder og øvet, – vi laver varianter af stillingerne så vi udfordrer alle.

På det fysiske niveau vil kroppens potentiale for fleksibilitet og styrke udvikles. Blodgennemstrømningen øges i kroppens bindevæv, så der bringes mere næring til cellerne, organerne stimuleres fra fordøjelses- til nervesystemet og øger derved kroppens generelle energiniveau.

Yoga er en rejse tilbage til kroppen, som kræver tid, tålmodighed og gentagelse, men det er hele rejsen værd. Via gentagelser vil du opleve din krop begynde at fungere mere effektivt.

Hot yoga foregår i vores opvarmede sal og opvarmes med infrarød varme – dette har en udrensende effekt, reducere stress og styrker dit immunforsvar. Varmen forstærker ligeledes stræk og fleksibilitetsprocessen. Det opvarmede rum giver dig mulighed for at bevæge dig dybere ind i stillingerne med mindre risiko for skader.

De fleste oplever hurtigt mere styrke, bliver smidige og udvikler mere fokus og overskud. Vi anbefaler du bruger 5-10 minutter i stilhed på måtten inden timen. Medbring vand og ekstra håndklæde til timen. Temperaturen i rummet er ca. 37 grader.

Fordele ved hot yoga

  • Fedtforbrænder og øger dit stofskifte
  • Øger fleksibilitet, styrke og udholdenhed
  • Reducerer stress, depression og angst
  • Afgifter kroppen
  • Øger energiniveau
  • Bedre balance og koordination
  • Bedre kropsholdning
  • Styrker immunforsvaret
  • Forbedre blodcirkulationen
  • Forebygger hjerte-kar-sygdomme
  • Forhindrer og reducerer flere kroniske lidelse

 

Online booking
eller kontakt os for yderligere info